piątek, 26 maja 2017

WEEKEND Z KSIĄŻKĄ Książki w eterze BOOKTUBE

Moi Kochani,
ten post miał się pojawić już dawno, ale jak to zwykle bywa, zawsze coś, i coś, i coś... ech, życie. Ale nareszcie się zebrałam i dziś chciałam Wam napisać o książkach trochę inaczej. Inaczej czyli od strony internetowej, a konkretnie chodzi o BookTube, czyli tę swerę YouTube, w której królują książki. 

Nie wiem jak Wy, ale ja uwielbiam oglądać filmy o książkach. A jeszcze bardziej uwielbiam zwykłe codzienne czynności domowe (patrz: prasowanie, gotowanie) spędzać np. przy book haul-ach, unboxing-ach, tbr-ach, jeśli nie wiecie o czym tutaj jest mowa, to czytajcie do końca.

Ale jak zaczęłą się moja przygoda z booktubem? Otóż, pewnego zimowego dnia, kiedy zamknęłąm się w pokoju ze stertą prania do prasowania, co by odrobić się z zaległościami domowymi włączyłam TV, ale że akurat nic ciekawego nie leciało, a rewelacje typu "Detektywi w akcji", "Problemy szkolne", czy "Życie pielęgniarek w szpitalu" nie bardzo mnie interesują postanowiłam włączyć sobie coś na YouTubie. Zaczęłam od nadrabiania zaległości w wywiadach z Xięgarni, zapowiedziami z Wydawnictwa Literackiego, aż tu nagle na bocznym pasku patrzę, gadająca głowa o ksiązkach!!!

Moja radość była tak wielka, że nie dość, że poprasowałam sterty prania to jeszcze pokochałam BookTube! Od tamtej pory zaczęła kiełkować we mnie myśl, aby założyć blog. Tak powtał Subiektywnik literacki, tak, tak to dzięki Wam wszystkim Booktuberom! To dla Was i o Was powstał ten wpis, bo robicie ogromną pracę, która często jest niedoceniania i hejtowana komentarzami, które nie mają nic wspólnego z krytyką. Ale przyszła pora na moje TOP 24 Booktuba. Gotowi?

----------------------------------------------------------------

 Book Reviews by Anita

Czyli ta moja pierwsza "gadająca głowa o książkach" :-) Mam nadzieję, że Anita mi to wybaczy, ale to dzięki niej, któlowej polskiego Booktuba ( nie bójmy się tego stwierdzenia, a subskrypcje to tylko potwierdzają!) mogę powiedzieć, że zapałałam miłością do książek na nowo, w nowej odsłownie i zwariowałam. Anita, mam nadzieję, że wreszcie będzie mi dane spotkać ciebie w życiu, czyli na Targach Ksiązki w Krakowie!

Poniżej najnowszy film Anity, który przekieruje Was do jej kanału na YT:

---------------------------------------------------------------

 Wielki Buk

Wspaniała, zakręcona w mrocznych klimatach i nie tylko Olga. Czyli marka sama w sobie!. Jej genialne, krótkie recenzje, podsumowania, czy moje ukochane trendy litrerackie są idealne. Cóż tu więcej dodać. Jeśli jeszcze jej nie znacie, polecam również Blog Wielkiego Buka <--- link! Niżej najnowszy film i przekierowanie:

-------------------------------------------------------------

Kto czyta żyje podwójnie

Jerzy, spokojny, opanowany, profesjonalny. To trzy określenia, które jako pierwsze kojarzą mi się z tym booktuberem. Bardzo ciekawie opowiada o ksiązkach, merytorycznie ocenia, konstruktywnie krytykuje, tutaj nie ma przypadkowości! Co ważne, zawsze, podobnie jak u dziewczyn wyżej wspomnianych, bez spojlerów, czyli treści zdradzających fabułę. Polecam, najnowszy fim poniżej.

------------------------------------------------------------

P42

Paweł, tegoroczny maturzysta (p.s. trzymam kciuki!) Roztrzepany, ale pozytywnie, żywiołowy, tempo wyrzucania słów z aparaty mowy przybliżone do prędkości światła :-) Uwielbiam, gdy puka w twarde okładki :-) Polecam, bo dużo tutaj fantastyki i science fiction. 

----------------------------------------------------------

Cat vloguje 

Ewa, przyszła prawniczka. W związku z tym bezprecedensowa recenzentka takich gatunków jak kryminały, young adult, obyczajówki, a także całej masy innych dobrych książek. Jeśli coś jej się nie podoba, kontrargumentuje. Uwielbiam jej cykl <Booktube poleca> Zaglądajcie, bo warto.

------------------------------------------------------

Słomka

Ulka krejzulka :-) Co bardziej zabooktubowani wiedzą, że bez Anity nie ma Uli, a bez Uli Anity. Psiapsiółki z Wrocławia, mega moc i <kisski, loveki, foreverki>

----------------------------------------------------

Book z Tobą

U Oli znajdziecie to co ja uwielbiam, a czego nie potrafię na taką skalę, czyli ksiązki po angielsku. Ale także moje ukochane reportaże i ksiązki nieoczywiste. Poza tym Ola to niesamowicie pozytywna osoba, musicie ją poznać :-)

-------------------------------------------------------

Nicpoń literacki

Jedyny zagraniczny polski booktuber. Ha, to nie żart, bo każdy kto ogląda Bartka wie, że NL to nie tylko skrót od Nicponia literackiego, ale także od Holandii. Tutaj znajdziecie dobry reportaż, poezję, klasykę, a także gustownie wyselekcjonowane tytułu godne polecenia. Zapraszam.

--------------------------------------------------------

Krótka przerwa 

Duet redakcyjny, bo dziewczyny razem dzielą pracę w magazynie "Ksiązki", ale także  fantastycznie opowiedziane nowości i to wszystko co aktualnie dzieje się w świecie wydawniczym. Poza tym, Justynę i Natalię można spotkać na wydarzeniach literackich jako prowadzące wywiady. Ot, taki mały smaczek! 

------------------------------------------------------------

Tu czy tam / tu czytam

Kolejny świetny duet, czyli Asia i Gosia. Nazwa kanału idealnie odzwierciedla przenoszenie się w czasie i przestrzeni, do tego wszystkiego można tutaj znaleźć ciekawe ksiązki z klasyki, a także coś dla dzieci. Polecam.

------------------------------------------------------------

Bestselerki

Znów dwie dziewczyny, tym razem Marta i Ania, studentki dziennikarstwa. Świetnie opisują przeczytane tytuły opowiadając razem, nawzajem się uzupełniają. Tutaj mozna znaleźć sużonowości z fantastyki, new adult, klasyki, książek historycznyk i tytułowych bestselerów. Warto je wspierać.

-------------------------------------------------------

Kulturalna szafa

Pozytywnie zakręcona Zuza. Tutaj emocje biorą zawsze górę. Bez ściemy, to co myśli to mówi, Świetnie słucha się opinii o nowościach i bestselerach z Youn adult, new adult, fantastyki, czy sf.

-------------------------------------------------------

Maja K i  Przekartkowane

Córka i mama. Czyli Maja i Mariola. Maja, najdelikatniejsza osóbka jaką mam przyjemność oglądać. Namówiła swoją mamę do założenia kanału i przekarkowana Mariola świetnie sobie radzi. Mamy tutaj młodzieżówki, nowości, kryminały, horrory, czyli wszystko co książkoholik może sobie tylko wymarzyć. Maja przeprowadziła rónież pierwszą Grę o Booktube.

-----------------------------------------------------------

Laura Lee

Śliczna pół koreanka, pół polka. Opowiada o ksiażkach, ale także o kosmetykach i swoich pasjach. Można dowiedzieć się ciekawostek ze wschodniego świata, a także poznać ciekawe tytuły ksiązkowe. Polecam. 

-----------------------------------------------------------

Crimelpoint

Magda, czyli literatura młodzieżowa, young adult, new adult, ale także wiele ciekawych innych ksiązek.

--------------------------------------------------------

Book Emperor czyli Hasacz

Weronika znana również jako Hasacz to, jak sama o sobie mówi storzenie leśne. Bardzo żywiołowa, bez ściemniania opowiada o nowościach. Również posiada blog. Bardzo lubię słuchać o książkach, które również czytam, lub o tych, których nie znam bo są spoza moich kręgów zainteresowań.

-----------------------------------------------------------

KornFanHead

Recenze z za kierownicy tira. Marcin czyta, a właściwie słucha audiobooków w pracy. Siedząc za kółkiem raczy się tym co najpiękniejsze, książkami, a później o tym co myśli opowiada. Brawo za wukorzystanie każego sposobu, by czytac ksiązki, jak widać można i da się!

------------------------------------------------------

Barłóg literacki 

Sylwia Chutnik i Karolina Sulej po tym jak zmiany zabrały im program telewizyjny, który uwielbiałam "Cappucino z ksiązką", założyłu kanał i świetnie sobie radzą. Nachalnie promują czytelnictwo, bo doskonale wiedzą, że kto nie czyta, ten umrze!

---------------------------------------------------------

Panna Sasna 

Agnieszka, świetnie opowiada o ksiązkach i o sobie. Kręci vlogi, opowiada o książkach. Czyli to co lubię. Czasami mam wrażenie, że znam te osoby, jakby mieszkały obok :-)

----------------------------------------------------

Martha Oakis / Na stosie 

Marta, nietypowo typowa kobieta. Świetnie recenzje i zestawienia. Poprostu musicie to zobaczyć. 

 ---------------------------------------------------------

Jestem na TAK 

Nikola uwielbia fantastykę, nowości, young adult i new adult, a przynajmniej tak mi się wydaje po oglądaniu jej kanału. Jeśli się mylę poprawiajcie mnie. 

-----------------------------------------------------

Made by Caroline 

Kolejna wyrazista postać, Karolina chętnie opowiada o nowiściach, fantastyce i wszystkim co adult. 


--------------------------------------------------------

Strefa czytacza 

Jak sam o sobie pisze :
Czytacz to pożeracz książek. 
Mimo postępującego wieku - amator książek młodzieżowych (young adult) i dziecięcych.
Szurnięty Potteromaniak z kolekcją "Harry'ego Pottera" we wszystkich językach świata. 
Co tu można więcej dodać :-)
------------------------------------------------------------
Wymienione tutaj kanały nie są wszystkimi jakie oglądam, ale z tymi jestem na bierząco, ponieważ zaglądam tutaj najczęściej. Są też inne ciekawe miejsca jakie odwiedzam, jeśli będziecie chcieli to chętnie Wam o nich kiedyś opowiem.

Post powstał po wpisie Anity na facebooku z 12 kwietnia, gdzie wyraziła zdziwienie rozbiciem pomiędzy youtubem a blogerami. Ja nie rozumiem konfliktu, bo dla mnie go nie ma. Po prostu jedne osoby wolą pisać, inne uwielbiają nagrywać i potrafią robić filmy, wszystkich nas łączy pasja do książek i to jest MOC!

Dajcie znać w komentarzach kogo jeszcze oglądacie. Może jeszcze kogoś nie znam?

Pozdrawiam Wszystkich wspomnianych i wszystkich to czytających.
Pamiętajcie czytanie łączy - nie dzieli!

Joanna.

2 komentarze:

  1. Hmm... Muszę obejrzeć. Nie znam żadnej z tych osób i ich kanałów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam część przedstawionych booktuberów, ale pasjami oglądam tylko Czytacza, chociaż jego upodobania literackie bardzo różnią się od moich :)
    Pozdrawiam,
    Przeliterowana :)

    OdpowiedzUsuń