wtorek, 25 października 2016

WEEKEND Z KSIĄŻKĄ #6 cz.3 Mroźnych opowieści


REWIZJA

To zdecydowanie najmniej lubiana przeze mnie część kwartetu Chyłkowego. Dlaczego?

AKTA SPRAWY: Joanna po utracie pracy dostaje zajęcie w Galerii Handlowej jako doradca prawniczy. Spotyka Bukano, Roma który zszokowany informuje ją, że jego żona i córka nie żyją. Zostały brutalnie zgwałcone i zamordowane. On wydaje się być głównym sprawcą. W sprawie wychodzi na jaw wiele wątków pobocznych, polisa ubezpieczeniowa, powiązania z podejrzanymi ludźmi, zniknięcie i spisek. Skoro tyle się dzieje dlaczego mnie to jakoś nie pociągnęło za sobą?

Po pierwsze: kilka elementów sprzecznych, w pewnym momencie pada stwierdzenie, że Romowie nie ufają prawnikom, później sam guru decyduje się na rozmowę z prawniczką, niby wszystko usprawiedliwione konfliktem z przed lat i wykluczeniem, a w końcu troską o los jednego z nas, ale jakoś mi to nie pasuje

Po drugie: Joanna Chyłka, która nadużywa alkoholu kompletnie mnie irytuje. Rozumiem, że upadek moralny bohatera jest konieczny do tego, żeby miał się z czego pozbierać, ale nie jest to mój ulubiony wątek w tej historii.

Po trzecie: "rozwód" pomiędzy Chyłką, a Oryńskim przeważa szalę sympatii z duetu na jednostkę, rzeczą oczywistą jest, że pozostaję bardziej przy Chyłce, choć mnie odrzuca uzależnienie alkoholowe.

Po czwarte: Pomimo akcji, zakrętów, stałego zamieszania, jakoś nie mogłam wejść w świat tej opowieści. W tej części dzieje się chyba najwięcej z wszystkich czterech książek serii, na nudę nie można narzekać, bo co strona to zostajemy pociągnięci za rękę i lądujemy w kompletnie innym miejscu niż by się można spodziewać. Jest to niewątpliwie zaleta, bo wszystko przyspiesza jeszcze bardziej niż zwykle, ale mi coś nie gra. Chyba po prostu nie lubię braku profesjonalizmu i zataczającego się niepewnie głównego bohatera.

Po piąte: muszę autora ogromnie pochwalić. W tej części mamy zwrot w stronę pierwszej książki, pojawiają się okoliczności w związku ze sprawą - nie powiem więcej, bo nie chcę spojlerować. Powracają bohaterowie z "Kasacji" w nowych rolach, co jest zaskoczeniem nie tylko dla nas, ale i dla Joanny. Tym samym odkrywają się nowe karty. Po rozwiązaniu zagadki kryminalnej doszłam do jednoznacznego wniosku, że 90% studentów idących na studia prawnicze: a) nie wie z czym wiąże się zawód prawnika, b) gdyby wiedzieli, nigdy prawnikami by nie zostali. 

Chociaż ta część nie skradła mojej uwagi tak jak poprzednie, to polecam, bo mój gust jest subiektywnie mój, komuś innemu ta historia może spodobać się najbardziej. Wszystko jest zależne. Ja nie mówię stanowczego nie, ale zaznaczam, że jak dla mnie to jest to najsłabszy motyw.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz