piątek, 7 października 2016

WEEKEND Z KSIĄŻKĄ #4 Powrót do dzieciństwa

Człowiek zabiegany, pochorowany to nic nie idzie tak jak ma iść. Zapomniałam Wam napisać o wspaniałej akcji w jakiej miałam przyjemność wziąć udział. A chodzi o Czytaj z nami, czyli serię wpisów gościnnych, pomiędzy blogerami i nie tylko należącymi do grupy Przeczytaj&Podaj dalej. W ramach kampanii trzy blogi piszą wpis na podany przez gospodarza temat. My miałyśmy możliwość powrócić do dzieciństwa i napisać o swoich książkowych przygodach. Co z tego wyszło możecie zobaczyć we wpisie na blogu -> Z naciskiem na szczęście.

Dziś przytoczę wam mój wpis. Napiszcie koniecznie jakie wy macie wspomnienia książkowe z dzieciństwa. Miłej lektury.


Dzieciństwo jest czasem magicznym. Każda, nawet najprostsza forma zabawy, może przeistoczyć się świat cudownej wyobraźni, gdzie żadne rzeczywiste reguły nie mają znaczenia. Dziś chcę Wam opowiedzieć o takim moim świecie stworzonym dzięki książkom poznanym w dzieciństwie.
Wszystko zaczęło się ponad 20 lat temu, jak możecie sobie wyobrazić były to lata 90, gdzie zabawki były rarytasem, rozpoczęły się ferie zimowe w roku szkolnym drugiej klasy. Nie wiem jak to było u Was, ale to były jedne z pierwszych świadomych ferii szkolnych jakie pamiętam. Było zimno, wtedy zima wyglądała jak zima, był siarczysty mróz tnący po kolanach, a po 2 godzinnym szaleństwie na workach z sianem, zjeżdżaniu po śniegu i bitwach na śnieżki, każdy padał na dywan i nie miał siły się rozebrać i ponieść. Jednego z takich poranków mama włączyła telewizję do śniadania, patrzymy z bratem, a tutaj zaczyna się serial, który telewizja zaramowała specjalnie na okres ferii, a wyglądało to tak:

                                                    you tube : Opowieści z Narnii 1988



Źródło zdjęcia: http://narniapozanarnia.bloog.pl/id,338613316,title,Opowiesci-z-Narnii-1988-1990-BBC-TV,index.html?smoybbtticaid=617a46
 

Źródło zdjęcia :http://igniis.pinger.pl/m/17862865


Oglądaliśmy jak zaczarowani. A kiedy w czołówce usłyszałam, że jest to na podstawie powieści S. C. Lewisa na drugi dzień poprosiłam mamę i poszłyśmy do biblioteki. Wypożyczyłam wszystkie części „Opowieści z Narni” i pokochałam tamten świat na zawsze zostawiając w nim kawałek swojej duszy.
Książki S. C. Lewisa w dzisiejszych czasach kojarzone są głównie poprzez współczesną ekranizację.


 Źródło zdjęcia: https://fkrbzm.wordpress.com/category/willow/

Wygląda ona już nieco inaczej, jak na obecne czasy przystało. Ale mi w pamięci jakoś został obraz tamtego serialu nakręconego notabene w 1988 roku! Szczególnie podobała mi się Lucy, pyzowata dziewczynka, która jest lekko otyła, nikt jej nie traktuje poważnie, ja była do niej całkowicie podobna w dzieciństwie. Poza tym, ta opisana w książce scena, kiedy Lucy wchodzi do szafy, absolutnie magiczna. Moja babcia miała w sypialni taką ogromną drewnianą szafę z podwójnymi drzwiami, często wchodziliśmy tam z bratem i siedząc na pościeli udawaliśmy, że jesteśmy w Narnii i czekają na nas świetne przygody. A niedawno otrzymałam w prezencie pięknie wydane wszystkie tomy.

                      
Jeśli ktoś zechce przenieść dziecko w świat magii, to jest to idealna seria książek do rozpoczęcia takiej przygody. Ja od tych opowieści rozpoczęłam również miłość do książek i regularne zapełnianie karty w bibliotece kolejnymi przeczytanymi książkami. Polecam, wspaniała lektura dla dzieci i dorosłych, w sam raz na długie jesienno-zimowe wieczory.

DLA TYCH CO NIE ZNAJĄ NARNII:

O czym jest ta historia?
To opowieść o czwórce dzieci, które przyjeżdżają w czasach pierwszej Wojny Światowej, czyli niesprzyjających czasach do ogromnego domu. Tam znajdują szafę, po wejściu do której przenoszą się do Narni. Narnia to kraina niezwykła, żyją w niej niespotykane stworzenia, gadające borsuki, bobry, centaury, magowie. Obecnie kraina przeżywa czasy chaosu, panowanie nad wszystkimi chce objąć zła królowa, wbrew przepowiedni o czworgu książętach. Dzieci: Lucy, Susanna, Piotr i Edmund przeżywają tam niesamowite przygody. Ich przewodnikiem zostaje Lew Aslan.


Dla kogo?
Dla dzieci, bo to książka o przygodach dzieci, ale również dla dorosłych lubiących świat magii, fantazji.


Książki w Serii:
"Lew, Czarownica i Stara Szafa"
"Książę Kaspian"
"Podróż Wędrowca do Świtu"
"Srebrne Krzesło"
"Koń i jego Chłopiec"
"Siostrzeniec Czarodzieja"
"Ostatnia Bitwa"


MIŁEGO ZACZYTANIA!


link do grupy na Facebooku -> Przeczytaj & Podaj dalej
link do wpisu z kampanii blogerek -> Czytaj z nami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz