piątek, 19 sierpnia 2016

WAKACJE Z KSIĄŻKĄ #8 W Polsce też może być Paryż

Dzisiejsze polecenie jest książko-poradnikiem. A jako, że temat macierzyństwa nie jest mi obcy to chętnie polecę książkę, która pomogła mi zrozumieć pewne sprawy. Dziś na regał wskakuje "W Paryżu dzieci nie grymaszą" Pameli Druckerman.


Dlaczego ta książka mnie w ogóle zainteresowała. Powód jest prosty, jak to każda matka lubię poczytać co? jak? dlaczego?. Poleciła mi ją Natalia z bloga Świat Tomskiego - POLECAM! Żałuję, że nie odkryłam jej przy pierwszej ciąży, ale cóż. Od razu mówię, nie jest to taki klasyczny poradnik mówiący tak rób, a tak nie rób. Jest to fabularyzowana opowieść o macierzyństwie we Francji. Jak się okazuje różnice pomiędzy matkami francuskimi a amerykańskimi, w tym także i polskimi jest znacząca.

Ja uświadomiłam sobie dzięki Druckerman kilka ważnych elementów, zobaczyłam błędy jakie popełniłam, tak nie wstydzę się przyznać, żę jako matka popełniłam błędy i tym samym odniosłam w penwnych sferach porażkę. Na szczęście udało mi się również pewne sprawy naprostować. Chodzi mi głównie o kwestie spania dziecka, temat długi i szeroki, a także jedzenia. 

Jest to książka nie tylko dla kobiet w ciąży, nie tylko dla matek, ale również, a nawet by powiedziała, że przede wszystkim dla każdego kto choć raz zdenerwował się na jakiekolwiek zachowanie matek z dziećmi, został zirytowany zachowaniem dzieci w miejscach publicznych lub nie rozumie zjawisk panujących np. w parkach i przy placach zabaw. 

Szczerze i gorąco polecam, nie tylko na wakacje, ale jest to humorystyczna opowieść o macierzyństwie, rzecz dająca do myślenia w kwestiach macierzyństwa, a także fantastyczny poadnik.
P O L E C A M!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz